Kto tworzy strony internetowe?

Jeszcze dwadzieścia lat temu firm, które posiadały własne strony internetowe, było bardzo niewiele. Biznes kręcił się przez telefon, szczytem techniki był faks. Dziś warunkiem zaistnienia na rynku jest posiadanie strony www. Kto zajmuje się tworzeniem stron internetowych?

Nadmienić warto, że strona stronie nierówna. Nie wystarczy bowiem mieć jakiś tam serwis opisujący biznes. Aby witryna faktycznie pełniła swoje funkcje, czyli generowała zyski, ściągała klientów do firmy i była jej atrakcyjną wizytówką, musi być właściwie wypozycjonowana, a więc pojawiać się na odpowiednim miejscu w wynikach wyszukiwarki Google.

Webdesignerzy

Tworzeniem stron internetowych na samym początku zajmowali się webdesignerzy, czyli zwykle studenci kierunków informatycznych z zacięciem graficznym. Potrafili oni za stosunkowo niewielką kwotę wykonać w pełni funkcjonalny serwis zazwyczaj w oparciu o najprostszy język HTML. W przypadku bardziej skomplikowanych zleceń, wolni strzelcy albo odsyłali klienta do agencji reklamowych, albo sami wystawiali zlecenia na poszczególne komponenty witryny. Do dziś niektórzy działają w taki właśnie sposób.

Dla klienta zawsze liczyć się będzie efekt finalny i właśnie dla jego atrakcyjności często są w stanie wydać odrobinę więcej. Pojedynczemu freelancerowi trudno będzie zrealizować rozbudowany, albo funkcjonalny serwis, nie wspominając już o jego skutecznym i szybkim pozycjonowaniu. Dlatego właśnie coraz częściej tworzenie stron internetowych powierzane jest specjalistycznym firmom.

Agencje interaktywne

To w firmy, które zazwyczaj zajmują się klientem kompleksowo, a więc nie tylko wykonają projekt według jego wytycznych, ale często także własną wizję zaproponują, czy wręcz stworzą od podstaw. Duże możliwości techniczne agencji i ich szerokie zaplecza umożliwiają realizację całych kampanii reklamowych. Nie bez znacznie pozostają także możliwości pozycjonerskie firm, które tworzenie stron internetowych opanowały do perfekcji. Efektem ich pracy jest w pełni funkcjonalny, atrakcyjny dla klienta serwis, który Google na odpowiednio dobrane słowa kluczowe, wyświetla na wysokiej pozycji listy wyników.

Być albo nie być

Profesjonalnie stworzona strona internetowa to dla firmy być, albo nie być w internecie. Biorą pod uwagę, ile warte są same internetowe rynki, że już o potencjale klientów nie wspominając, łatwo zauważyć można, że skuteczna kampania promująca jest w obecnych czasach niezastąpionym elementem biznesu.

Artykuł powstał we współpracy z agencją interaktywną Iguana Studio

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here