Dużo jest reklam w telewizji, które powinny być niedostępne dla dzieci i młodzieży poniżej 18roku życia. Ale jeśli występują one w ciągu dnia, co daje możliwość, iż właśnie taki widz, je obejrzy, to powinny mieć stosowne oświadczenie, że np. ten produkt, jest tylko dla osób 18+. jeśli chodzi o dzieci, to ich i tak interesują tylko reklamy zabawek i żeby reklamy były kolorowe, więc tutaj nie ma aż takiego zagrożenia, że dowiedzą się czegoś nieadekwatnego do ich wieku, ale to nie znaczy, że mamy nie pilnować tego, co nasze dzieci oglądają. Jeśli zaś chodzi o młodzież ,to już z tym może być gorzej. Bo już np. reklamy różnych alkoholi, papierosów i innych używek, lecą w ciągu dnia, i mimo zastrzeżenia, że są to środki dla osób pełnoletnich, młodzież i tak się już właśnie o nich dowiedziała, i na niektórych, może mieć to zły wpływ, bo wtedy będą chcieli sięgnąć właśnie po ten produkt, który jest tak fajnie reklamowany. Wtedy jest rola rodzica, by uświadomił swojemu prawie dorosłemu dziecku, że jeszcze zgodnie z naszym prawem, nie może ich używać, nawet jeśli na reklamie wygląda tak fajnie i bezpiecznie, bo skutki zażycia różnych takich środków, mogą mieć bardzo negatywny wpływ na jego zachowanie i cały organizm. Dlatego warto jest też porozmawiać z dziećmi, że nawet jak na reklamie wygląda coś fajnie i jest wszystko w porządku, to nie oznacza, to że one muszą od razu to mieć i próbować, że mogą z tym spokojnie poczekać, do czasu, aż same będą mogły decydować o sobie.

www.szumski.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here