Czy zastanawiałeś się kiedyś nad tym, jaki wpływ na odbiór reklamy mają kolory w niej użyte? Pewnie pierwszą odpowiedzią na to pytanie byłaby myśl, że niewiele większy niż inne czynniki. To błąd. Kolory podświadomie przyciągają bardzo, nie tylko ze względu na to, ze zapamiętuje się je, ale też na znaczenie i skojarzenia. Bo kto by zainteresował się samymi konturami poruszającymi się w rytm nawet najpiękniejszej muzyki, przy najbardziej błyskotliwym haśle reklamowym? Kolory są istotne. Przykłady? Niebieski to harmonia i porządek, więc często wykorzystywany jest w promowaniu kosmetyków czy środków farmaceutycznych. Czarny to elegancja. Więc występuje w parze z biżuterią czy perfumami. Zielony kojarzy się z naturą, co sprawia, że gości w reklamach żywności. To też zaufanie – dobrze prezentuje się, jako tło do promocji banku. Żółty, szczególną uwagę przykuwa, gdy łączy się z czerwonym, więc te dwie barwy także często goszczą w spotach. Kolory oddziaływają na wyobraźnię. Dzięki tej technice zatrzymujemy wzrok na reklamach. Ale trzeba z nimi uważać. Ich nadmiar będzie raził i męczył oko, nie pozwoli się skupić na tym, co ma być źródłem zainteresowania.

www.hostowisko.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here