W internetowym handlu istnieje kilka zasad, których absolutnie nie da się pominąć i widać, że niektóre firmy w ostatnich latach nie dawały sobie rady z tymi podstawami. Absolutnym kluczem do sukcesu jest obecność w sieci – jeśli Internauta nie jest w stanie znaleźć najmniejszej nawet wzmianki o istnieniu danej firmy, naturalne są jego obawy a ostatacznie także niechęć do dokonania zamówienia. Jednocześnie można wykorzystać sieć do wypromowania swojej marki poprzez aktywację zadowolonych klientów lub działania własnych pracowników. Skoro na całym świecie ludzie najpierw czytają informacje oraz oceny innych klientów, by dowiedzieć się, jak działa konkretne przedsiębiorstwo, firmy muszą starać się zadowolić każdego klienta. Jeśli chociaż jednego potraktują źle, dokładny opis sytuacji i niepochlebna opinia pojawiają się w sieci, a kiedy już do tego dochodzi, cofnąć szkody jest bardzo trudno. Dlatego tak duże znaczenie we współczesnych mediach ma utrzymanie odpowiedniego wizerunku i jego kontrolowanie.