Obecnie reklam jest tak wiele, iż nie na wszystkie zwracamy uwagę, jednak najbardziej zapadają w pamięć reklamy szokujące, które wzbudzają w nas emocje i to nie koniecznie te pozytywne. Celem tego typu działań jest zwrócenie uwagi na dany produkt, jak również często na akcje społeczną. Zazwyczaj zajmuje obszary tematycznie związane z seksem, pornografią, zaskoczeniem, obrzydliwościami, strachem i przemocą na granicy dobrego smaku. Główną rolą reklamy szokującej jest wzbudzenie skrajnych emocji, a tym samym nie pozostawienie odbiorcy obojętnym na reklamę. Reklama taka powoduje wzburzenie, przykuwa uwagę, szokuje. Tego typu reklama jest bardzo efektywna, gdyż zapada w pamięć. Często szokujące reklamy odwołują się do naszego poczucia humoru, nie wszystkie należy traktować poważnie. Głównie pod uwagę biorą tematy seksualne, religijne. Trzeba jednak pamiętać, iż odważna reklama może mieć odwrotny skutek i odstraszy klientów. Wywołanie skandalu to sposób na osiągnięcie rozgłosu, marka staje się znana i tym samym wzrasta jej popularność. Czasami wystarczy parę plakatów i reklama staje się już znana, a tym bardziej gdy w telewizji czy prasie będzie mowa o skandalicznych reklamach na pewno trafi do odbiorców. Reklama otacza nas dookoła często posiada niekonwencjonalne metody, skojarzeniami, ale na pewno zapadnie w pamięć. Najgorzej byłoby dla reklam, gdybyśmy pozostawali wobec nich obojętni, ponieważ jeśli reklama jest szokująca to będziemy ją pamiętać nawet jeśli wykracza poza granice moralności czy dobrego smaku.

www.autocacko.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here