Bardzo często się słyszy, że jedno zdjęcie mówi czasem więcej o człowieku, rzeczy czy zjawisku niż tysiąc słów. Rzeczywiście jest w stanie powiedzieć więcej, o ile będzie to profesjonalna fotografia.
Cywilizacja obrazu
I choć już w XIX obrazy wieku zaczęły rządzić masową wyobraźnią, to dopiero na początku XXI wieku można z całą stanowczością stwierdzić, że żyjemy w cywilizacji obrazu. Zdjęcia stały się nie tylko elementem kultury masowej i sztuki, ale także zwykłej codzienności. Na początku fotografia pełniła funkcję informacyjną, była zapisem chwili, pewnego wydarzenia. Dzisiaj coraz częściej fotografia odgrywa rolę propagandową. Politycy i firmy starają się nas przekonać do pewnych rzecz głównie przy pomocy obrazów. Zdają sobie sprawę, że dobra fotografia jest w stanie poruszyć nasze emocje bardziej niż niejeden żarliwy manifest słowny (obraz odwołuje się głównie do naszej pozaracjonalnej świadomości). Przekaz wizualny oddziałuje mocniej, jesteśmy go w stanie dłużej zapamiętać. Ponadto obrazy mają uniwersalny charakter, są zrozumiałe dla dużej części społeczeństwa bez specjalnego tłumaczenia. Przy pomocy jednego, dobrego zdjęcia można dotrzeć z komunikatem reklamowym do różnych grup społecznych i wiekowych.
Profesjonalna fotografia
Fotografia w cywilizacji obrazu odgrywa szczególną rolę. „Fotografie mogą zapadać w pamięć mocniej niż ruchome filmy, ponieważ stanowią oddzielne jednostki czasu, a nie jego przepływ. Telewizja – to strumień niestarannie dobranych obrazów, z których każdy wymazuje poprzednika ze świadomości widza. Nieruchoma fotografia – to chwila obdarzona przywilejem trwałości, można ją zamienić na niewielki, płaski przedmiot i oglądać do woli” – pisała Susan Sontag w swoim słynnym eseju „O fotografii”. Profesjonalna fotografia odgrywa dzisiaj ważną rolę w wielu dziedzinach życia społecznego, szczególnie w marketingu, także tym prowadzonym online. Nie bez przyczyny mówi się, że social media to tak naprawdę fotoplastykon na miarę XXI wieki. Czasem od jednego zdjęcia zależy powodzenie nie tylko kampanii reklamowej, ale także przyszłość firmy. Jeśli fotografowi nie uda się uchwycić walorów produktu w przykuwający wzrok sposób, to cała praca wszystkich innych osób odpowiedzialnych za produkcję będzie zmarnowana. Zdjęcie w dzisiejszej rzeczywistości na ogromne znaczenie przekazie, że warto poświęcić mu najwięcej uwagi i zlecić jego wykonanie profesjonalnemu fotografowi.
Flash Group
Agencja Flash Group Fotograf Poznań to zespół profesjonalistów zafascynowanych fotografią pod przywództwem Błażeja Pszczółkowskiego. Choć firma związana jest materialnie z wielkopolską, to tak naprawdę terenem ich działania jest nie tylko cała Polska, ale także cały świat. Agencja specjalizuje się w fotografii architektury i wnętrz, fotografii reportażowej, produktowej, portretowej, biznesowej, ślubnej i targowej. Dzięki wiedzy i doświadczeniu fotografowie agencji są w stanie sprostać każdemu zadaniu. W ich portfolio można znaleźć nie tylko klasyczne zdjęcie reklamowe, ale także foto reportaże o wydźwięku społecznym. Agencja ma na swoim koncie współpracę zarówno z małymi lokalnymi firmami, jak i globalnymi koncernami.