Założenie własnej firmy jest z pewnością zadaniem niełatwym. Człowiek, który decyduje się na to powinien pamiętać, ze musi wykonać pięć podstawowych kroków. Pierwszym z nich jest ewidencja działalności gospodarczej, w ten sposób rejestrujemy nasza działalność w Urzędzie Miasta lub Urzędzie Gminy. Na pewno jest to krok, którego ominąć nie można. podczas takiej rejestracji powinniśmy określić jakiego rodzaju działalność mamy zamiar prowadzić. kolejno musimy załatwić sobie pieczątkę naszej nowej firmy, w niektórych przypadkach nie jest to konieczne. Taka pieczątka powinna zawierać imię i nazwisko osoby, która tą firmę zakłada, dane adresowe firmy, numer NIP i REGON. Wyrobienie takiej pieczątki kosztuje około trzydzieści złotych. Kolejno powinniśmy odwiedzić bank. Tam powinniśmy założyć konto bankowe naszej firmie, prowadzenie takiego rachunku będzie oczywiście wiązać się z pewnym kosztem. Kolejnym krokiem jest odwiedzenie Urzędu Skarbowego, załatwimy tam wysokości wszystkich podatków, które jesteśmy obowiązani odprowadzać. Ostatnim już krokiem jest odwiedzenie Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.