Dieta na cały rok

0

Kiedy chcemy zmienić swój wygląd najczęściej decydujemy się to uczynić na przełomie wiosny i lata. Kiedy czujemy, że wielkimi krokami zbliża się pora, w czasie trwania której nie da się uniknąć eksponowania ciała. Ten okres kojarzy się przede wszystkim z urlopem i pokazywaniem sylwetki w kostiumie kąpielowym. Jeśli natomiast ciało nie nadaje się do eksponowania, nie jesteśmy zadowoleni z jego wagi i wyglądu to mamy motywację do tego, żeby zacząć nad nim pracować. Zachęt do zmiany wyglądu przed urlopem nie brakuje także w mediach. Czasopisma, blogi rozpisują się na temat diet i sposobów na osiągnięcie pięknej sylwetki w krótkim czasie. W programach telewizyjnych co ruch pojawiają się nowe obwieszczenia o sukcesach w walce z kilogramami i nowych, dziwnych sposobach osiągania rezultatów. Zachęceni zasłyszanymi nowinkami, które uparcie przekonują, ze przy niedużym wysiłku możemy ekspresowo osiągnąć cel, decydujemy się by przed wczasami poświęcić kilka tygodni na drastyczną zmianę wyglądu. Idealistyczne podejście nie trwa niestety długo. Nawet jeśli uda nam się osiągnąć jakieś efekty to najczęściej już na wczasach łamiemy zasady diety i przestajemy pilnować tego, co jemy i czy jesteśmy aktywni. To kończy sie przybraniem dodatkowych kilogramów i niestety cały proces co sezon rozpoczyna się od nowa. Żeby do tego nie dopuścić konieczne jest pracowanie nad wyglądem systematycznie przez cały rok, a nie tylko na kilka tygodni przed wyjazdem urlopowym. Tylko zaangażowanie, które będzie trwało bez ograniczonego limitu czasu pozwoli na zobaczenie trwałych efektów.

www.chilichilly.pl

Korzyści z jedzenia cytrusów

0

Wszyscy zdajemy sobie sprawę z tego, że cytrusy to bardzo bogate źródło witaminy C. To nie jest jednak ich jedyna zaleta. Są doskonałym źródłem także innych witamin i składników mineralnych, które mogą nam pomóc w zachowaniu zdrowia i dobrego samopoczucia. Owoce cytrusowe to kopalnia witamin E, K oraz witamin z grupy B w szczególności B1,B2 i B6. Ponadto zawierają węglowodany, fosfor, potas, wapno i magnez, a także bogactwo soli mineralnych.

Cytrusy łączą walory smakowe z wartościami odżywczymi. W Polsce ciągle najpopularniejsze są cytryny, nasze babcie, potem mamy, a teraz my przypisujemy im najwięcej właściwości leczniczych. Zawierają one około 45 miligramów witaminy C w stu gramach owoców. Zaskakujące może się jednak okazaćto, że nie jest to wartość najwyższa. W podobnej ilości pomarańczy znajdziemy 49 miligramów witaminy, a grejpfrut zawiera jej niemal dwa razy więcej, bo aż 80 miligramów.

Pomarańcze nie muszą być jedzone wyłącznie na surowo. Dzieciom możemy podawać je z kaszką lub twarogiem. Dorośli mogą je dodawać do potraw z mięsa i ryb. Pamiętajmy także o codziennej dawce świeżego soku z pomarańczy, cytryny, mandarynek albo grejpfrutów. Taka witaminowa bomba będzie najlepszą metodą na zabezpieczenie się przed zimowym przeziębieniem.

www.delite.pl

Koślawienie stóp u dzieci

0

Okres niemowlęcy i wczesne dzieciństwo to czas wzmożonego wzrostu i rozwoju. Z tego powodu niezwykle łatwo wtedy o wykształcenie się wszelkiego rodzaju wad. Często błędy popełnione przez rodziców w tym okresie odbijać się będą na dziecku przez długie lata. Tak jest w przypadku koślawienia stóp malucha. Jak temu zapobiec?

Przede wszystkim należy zadbać o odpowiednie buty dla malucha. Idealne obuwie powinno mieć szeroki spód umożliwiający ruch palców stopy, sztywny zapiętek skutecznie usztywniający stopę, obcas, który nie jest zbyt wysoki i szeroki. Koniecznie zadbajmy także o to żeby wierzch nie uciskał stopy. Ze względu na swobodę ruchu oraz szybkość, z jaką rośnie stopa malucha but powinien być o około centymetr większy. Jeśli zajdzie potrzeba but można wyposażyć w ortopedyczną wkładkę lub specjalny obcas wykonany wedle zaleceń ortopedy.

U większych dzieci zbawienny będzie przede wszystkim ruch. Zbawienne dla stopy dziecka będzie ograniczenie nadwagi i zmniejszenie ilości zabawy w pozycji stojącej. Dziecko nie powinno siadać na piętach, powoduje to odchylenie podudzi na zewnątrz, co skończy się wykoślawieniem kolan. Zalecane jest siadanie po turecku. Warto by dziecko uprawiało sport. W tym przypadku korzystne będzie pływanie czy jazda rowerem. Dodatkowo pomóc mogą ćwiczenia korekcyjne, wzmacniające odpowiednio mięśnie stóp i podudzi.

http://minimki.pl/

Chrońmy delikatną skórę dziecka

0

Skóra dziecka jest delikatniejsza i cieńsza niż ta u dorosłych. Oczywiste jest więc, że promienie słoneczne szkodzą jej bardziej. Nieposmarowana ochronnym kremem i nieosłonięta ubraniem łatwo może ulec poparzeniu.

Poparzenie słoneczne to nie tylko ból, to także zwiększone ryzyko zachorowania na raka skóry w dorosłym życiu. Chrońmy więc szczególnie starannie dzieci przed zgubnym działaniem promieni słonecznych.

Smarujmy skórę malucha na pół godziny przed wyjściem na słońce, pozwoli to kremowi odpowiednio się wchłonąć. Nie pozwalajmy dziecku biegać z nieosłoniętą skórą, nawet najlepszy krem nie zapewnia stuprocentowej ochrony. Ubierzmy dziecko przewiewnie i lekko. Pamiętajmy też, że mokre ubrania chronią o 1/3 gorzej niż te suche. Ważne jest także nakrycie głowy. Pod żadnym pozorem nie pozwalajmy dziecku przebywać bez niego.

Wyjątkowo należy chronić głównie usta, uszy i nos. To miejsca niezwykle wrażliwe, a więc i bardziej narażone na poparzenie. Należy je smarować kremem z faktorem od 30 wzwyż. Do ust najlepszy będzie sztyft, ze względu na swą tłustość doskonale utrzymuje się na skórze.

Pieprzyki i i znamiona także są niezwykle podatne na działanie słońca, co może doprowadzić nawet do nowotworów skóry. Dlatego też szczególnie w tych miejscach smarujmy dzieci niezwykle dokładnie, a nawet zaklejajmy te miejsca hipoalergicznymi plastrami. Taki nadmiar ostrożności z pewnością nie zaszkodzi!

http://shafiarka.pl/

Wpływ zaburzeń odżywiania na zdrowie

0

Wszelkie zaburzenia odżywiania, takie na przykład jak bulimia czy anoreksja, zawsze prowadzą do kompletnego wyniszczenia organizmu, mają też wpływ na psychikę człowieka. Obie te tak groźne dla zdrowia, a nawet życia, choroby mają głównie podłoże psychiczne. Biorą się zwykle z potrzeby akceptacji, niezaspokojenia potrzeb psychicznych i emocjonalnych, braku miłości i ciepła. Najbardziej narażone są młode kobiety, sugerujące się ogólnie panującą modą, chcące za wszelką cenę uzyskać kontrole nad swoim ciałem, dla których szczupłość jest sposobem na osiągnięcie doskonałości i celów. Media lansują szczupłe, nawet wychodzone modelki i gwiazdy filmowe, jako obowiązujące kanony piękna. Nic więc dziwnego, że kobiety chcą je naśladować. Uważają, że szczupła figura zapewni im bezwarunkową akceptację otoczenia, miłośc i podziw życiowego partnera czy awans w pracy. Ludzie szczupli uchodza bowiem za ludzi sukcesu, zdrowych, atrakcyjnych i zadbanych, ludzie z nadwagą wręcz przeciwnie. Kobieta cierpiąca na anoreksję, maksymalnie wychudzona, zawsze będzie się postrzegała jako gruba, gdyż choroba wypacza jej rzeczywisty obraz. Ciągłe niezadowolenie z własnego wyglądu sprawia, że czuje się niedowartościowana, niedoskonała, widok własnego ciała sprawia jej przykrość i zaczyna go nienawidzić, upatruje w nim przyczyne swoich niepowodzeń i porażek. Nieleczona anoreksja prowadzi do kompletnego wyniszczenia organizmu,a w konsekwencji nawet do śmierci.

http://mamaenter.pl/

Bieganie – jak uniknąć kontuzji

0

Ogromny odsetek początkujących biegaczy musi zmagać się z licznymi kontuzjami. Co zrobić zatem, by ich uniknąć? Warto przestrzegać kilku podstawowych zasad, by następnym razem móc trenować z radością i strzec się kontuzji. Po pierwsze, ważnym czynnikiem jest odpowiednie obuwie. I nie chodzi mi tutaj o kupowanie butów za całą swoją pensję, ale o buty, które są odpowiednio dopasowane do naszej stopy i podłoża, po którym biegamy. Wygoda i dobra jakość w tej chwili są w cenie, ale warto zainwestować w odpowiednie sportowe modele, by cieszyć się komfortem biegania. Tak samo istotny jest strój biegowy, który powinien być odpowiednio dobrany do naszego ciała i uszyta z „oddychającego” materiału. Po drugie, prawidłowa rozgrzewka – zmora poczatkujących biegających. Nie ma niczego skuteczniejszego, by zapobiec kontuzjom jak dobra, wystarczająco długa rozgrzewka, która angażuje mięśnie całego ciała, a zwłaszcza mięśnie nóg. Tak samo ważne jest rozciąganie po bieganiu, które zmniejsza ryzyko mikrourazów i wzmacnia mięśnie. Ważna jest też odpowiednia regeneracja potreningowa, właściwe odżywianie i regularne badania lekarskie. Często popełnianym błędem jest właśnie ignorowanie bólu, który przyczynia się do pogorszenia naszej wydajności biegowej. Wystarczy czasem kilka dni regeneracji, by wrócić do treningów pełnym sił witalnych. Gdy ból z kolei nie ustaje, należy zwrócić się o pomoc do lekarza. Bieganie wymaga od nas zatem rozwagi, która zagwarantuje udane treningi.

http://www.witalnamama.pl/

Uczucie świeżości podczas miesiączki

0

Każda kobieta pragnie się czuć podczas miesiączki świeżo, bezpiecznie, komfortowo. W pewnej chwili staje przed wyborem środków higienicznych używanych podczas okresu. Wiele kobiet uważa, że tampony są dyskretniejsze, zapewniają lepszą ochronę, dają poczucie komfortu, bezpieczeństwa a także mogą być używane podczas uprawiania sportów. Na temat tamponów panuje wiele mitów, niekoniecznie przemawiających na ich korzyść. Po pierwsze nieprawdą jest, że dziewice nie powinny lub wręcz nie mogą używać tamponów. Jednak w tym przypadku powinno się rozpocząć stosowanie tamponów od tamponów mini. Kobiety, które odczuwają dyskomfort, ból po założeniu tamponu powinny zrezygnować z ich używania i wybrać podpaski. Tampon nie powinien zbyt długo pozostawać w drogach rodnych kobiety, zaleca się częste jego zmienianie. Jest więc nieodpowiednim środkiem higienicznym do stosowania na noc mimo że niektórzy producenci stworzyli specjalną linię tamponów na noc. Argumentują to faktem, iż przy obfitych krwawieniach zapewnia to poczucie większego komfortu. W takim przypadku należy zaraz po przebudzeniu usunąć tampon. Jeżeli zdarzy się, że podczas usuwania tamponu jego fragment zostanie we wnętrzu ciała nie powinno się wkładać następnego, ale użyć podpaski. Istnieje prawdopodobieństwo, że razem z krwią nasz organizm wydali pozostałość po tamponie. Jeżeli tak się nie stanie należy zgłosić się do lekarza specjalisty. Środek higieniczny, który wybierzemy powinien odpowiadać i współgrać z naszym trybem życia.

http://cosmomama.pl/

Często masz zgagę?

0

Często masz zgagę? Piecze Cię w przełyku? Odbija Ci się po posiłku? Prawdopodobnie cierpisz na schorzenie nazywane refluksem. Do przyczyn rozwoju tego schorzenia zalicza się między innymi:
nadużywanie alkoholu, zaburzenia gospodarki hormonalnej w organizmie, stosowanie doustnych środków antykoncepcyjnych, leki zażywane przy niedokrwieniu serca, nadciśnieniu a także leki zwalczające choroby płuc, przepuklina rozworu przełyku. Przy refluksie ważne jest zarówno leczenie farmakologiczne jak również całkowita modyfikacja stylu życia. Jest to schorzenie, którego nie wolno lekceważyć ponieważ nieleczony prowadzi do uszkodzenia przełyku a w niektórych przypadkach nawet do nowotworu. Aby potwierdzić refluks gastrolog zleca zazwyczaj gastroskopię, prześwietlenie z kontrastem, pomiar kwaśności w przełyku. Spożywane posiłki powinny być mniejsze, ale nie należy się głodzić więc jednocześnie mogą być mniejsze i częstsze. Istotne jest aby już ok. 2-3 godzin przed snem nie jeść i spać z głową lekko uniesioną, co zatrzyma cofanie się treści pokarmowych, kwasów i enzymów trawiennych podczas snu. Niestety osoby cierpiące na refluks nie mogą spożywać tłustych pokarmów, cytrusów, napojów gazowanych, ostrych, pikantnych potraw, kawy, słodyczy zwłaszcza czekolady, alkoholu, zaleca się również zaprzestanie palenia wyrobów tytoniowych. Refluks to choroba, która bardzo często powraca dlatego nawyki żywieniowe, które nabywamy podczas leczenia należy stosować dłużej niż tylko do czasu ustąpienia uciążliwych objawów.

http://www.sztukapielegnowania.pl/

Woda, ryż i słowo

0

Szukając informacji o wodzie, o jej właściwościach tych znanych i tych z pogranicza magii, natknęłam się na bardzo ciekawy eksperyment, który każdy z nas może bez problemu przeprowadzić w domu. Takie małe doświadczenie, które da ci dowód namacalny, widoczny dowód na to, o czym już pisałam, czyli wodną pamięci, Pisałam o tym, że woda pamięta, zapisuje wszelki wydarzenia, naładowane emocjami. W zależności od rodzaju tych emocji, taka woda może albo stać się nasza bajkową wodą życia, albo sprawi, że będziemy mieli zdrowotne kłopoty. Otóż, do doświadczenia wystarczą dwie szklanki. Do każdej z nich nasyp dwie łyżki suchego, zwykłego ryżu i zalej je wodą. I to już prawie wszystko, Prawie, bo jeszcze najważniejszy element eksperymentu, czyli emocje. Przez kolejne trzy tygodnie zwracaj się do szklanek z ryżem i wodą używając słów. Do jednej – zawsze tej samej mów miłe, piękne słowa, pełna wdzięczności, radości i miłości, Do drugiej wysyłaj słowa pełne jadu, zawiści, złości, gniewu. Tak wiem, brzmi dziwnie, że masz mówić do szklanek, ale chodzi o to, że słowa niosą emocje, czy tego chcesz czy nie, a emocje mają wpływ na cały otaczający cię świat, także na wodę. Mimo, że doświadczenie jest z tych dziwnych, ale myślę, że watro je przeprowadzić, aby przekonać się, w jaki sposób to, co mówisz, czujesz, co mówią i czują inni ma wpływ na świat. Sam zobaczysz, co zadzieje się w obydwu szklankach i będziesz od tego momentu już zawsze ważył słowa i baczył na to, jakie emocje kierujesz w świat, zwłaszcza do bliskich ci osób.

http://www.beautypoint.pl/

Co pić podczas treningów?

0

Intensywny trening fizyczny to spore wyzwanie dla organizmu. Ruch sprawia, że spalamy tkankę tłuszczową, wzmacniamy mięśnie i tracimy duże ilości wody, wraz z sodem, mocznikiem, chlorem, glukozą oraz aminokwasami. To właśnie utrata płynów stanowi poważne zagrożenie dla zdrowia, a ich uzupełnianie powinno stanowić priorytet.

Letnie upały, uprawianie sportu, praca fizyczna, to wszystko sprawia, że intensywnie się pocimy, a co za tym idzie, tracimy duże ilości wody. By uniknąć groźnego odwodnienia, musimy pamiętać o regularnym nawadnianiu organizmu. Rodzaj płynów ma tak samo duże znaczenie, jak częstotliwość oraz ilość ich spożywania. Nie każdy płyn nawadnia tak samo dobrze. Kluczowe znaczenie ma tutaj tzw. osmolarność. Płyny takie jak soki i niektóre napoje gazowane wykazują zwiększony poziom osmolarności, co oznacza, że nasz organizm wolniej je wchłania, a nawadnianie nie jest wystarczające. Tak popularna wśród wielu osób woda, również nie jest najlepszym rozwiązaniem. Co prawda gasi pragnienie i pozwala dość szybko uzupełnić płyny, jednak nie dostarcza niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania składników mineralnych i energetycznych. Napoje wzbogacane kofeiną również nie powinny pojawiać się na treningu. Co prawda dają sporo energii, jednak pobudzają częstsze oddawanie moczu, co przyspiesza proces utraty płynów.

Najlepszym rozwiązaniem są napoje izotoniczne lub tzw. doustne płyny nawadniające. Te drugie posiadają unikalną kompozycję składników, które w krótkim czasie przywracają równowagę elektrolitową i wodną organizmu.

www.pracowniapiekna.pl

ZOBACZ TEŻ