Doświadczenia znane od lat podpowiada nam, że firma, której zależy na skutecznej promocji oferowanych przez siebie towarów i usług powinna inwestować w promujące je artykuły reklamowe, mają one bowiem dużą moc oddziaływania. To samo doświadczenie sugeruje nam jednak, że artykuły reklamowe wręczane klientowi nie mogą być rozwiązaniami przypadkowymi.Dobrze więc, jeżeli spełniają przynajmniej kilka charakterystycznych dla siebie cech. W pierwszej kolejności powinniśmy zwrócić uwagę na to, że dobrze dobrany artykuł reklamowy nie może być zbyt drogi. Klienci doceniają pamięć o nich, nie przepadają jednak za sytuacją, w której zbyt drogi prezent stanowi swego rodzaju zobowiązanie, z którego oni muszą się wywiązać. Znacznie skuteczniejsze wydaje się zatem operowanie nietypowymi artykułami reklamowymi i to nawet wówczas, gdy nie są to rozwiązania, których największym atutem jest funkcjonalność. Taki krok z pewnością pozwoli nam zapisać się na dłużej w pamięci klienta, to zaś może zaprocentować w przyszłości. Warto pamiętać i o tym, że artykuły reklamowe, na których widnieje logo naszej firmy powinny być rozwiązaniami wysokiej jakości, w innym wypadku bowiem efekt ich oddziaływania negatywnie nas zaskoczy.