Boisz się przyszłości? To zrób doktorat.

0

Ostatnimi laty dużo większa część absolwentów wyższych studiów decyduje się na pozostanie na studiach doktoranckich. Dla kadry wyższych uczelni wydaje się to dobre zjawisko. Młodzi zaczną przejmować profesorskie pałeczki i zajmą miejsca profesorów nadzwyczajnych w przyszłości. Jednak kiedy rozmawia się ze studentami, którzy podejmują decyzję kontynuowania studiów na studiach doktoranckich można mieć nieco inne zdanie. Okazuje się, że często lęk przed przyszłością po ukończonych studiach, przed zmierzeniem się z szukaniem pracy, z życiem dorosłością powoduje, że łatwiej im podjąć studia doktoranckie i pozostać na uczelni.

Jeśli u takiego studenta nie znajdziemy pasji do dalszego studiowania na studiach doktoranckich, to niestety jego ucieczka przed zmierzeniem się z rynkiem pracy i pozostanie na uczelni nie przyniesie mu to stabilizacji życiową.

Pewnie nie wszyscy doktoranci to absolwenci po studiach, którzy nie mieli na siebie i swoje życie pomysłu. A ponieważ coś trzeba ze sobą zrobić to zdecydowali się na studia doktoranckie. Zawsze to jakiś sposób odsunięcia na plan dalszy szukania stabilnego źródła dochodów. Ale mimo posiadanej pasji studiowania i kontynuowania jej na studiach doktoranckich każdy, podejmujący tę decyzję, musi wiedzieć, że dzisiaj niewielu doktorantów ma możliwość pozostania na uczelniach jako pracownicy naukowi. Dawno mamy czasy za sobą, że „doktorat otworzy przed tobą wszystkie drzwi”. Doktorat już dzisiaj „nie ustawia”. I może okazać się, że studia doktoranckie to tylko przygoda i miły epizod w życiu.

www.wiedzanet.pl

Co dalej?

0

Wybór szkoły i kierunku dalszej edukacji prowadzi nas do rozwoju kariery, umiejętności. To z kolei jest droga do ukształtowania naszej przyszłości i nas samych. To od tego ile włożymy w nasza naukę wysiłku i pracy, zależy do czego dojdziemy. I choć żadna praca nie hańbi, to by dostać się do jakiejś pracy i żeby była możliwość w ogóle o rozmawianiu o takowej, trzeba mieć wykształcenie lub doświadczenie. Zaczynając jako młodzi ludzie nie ma najmniejszej szansy na dobycie doświadczenia bez skończonej odpowiedniej szkoły. Czasem jednak nie na „starej szkole” zależy pracodawcom, lecz na nowości, świeżości i młodej myśli innowacyjnej. Jako ludzie kreatywni i pełni jeszcze pomysłów na zmianę z młodzieńczym zapałem mamy jakieś tam szansy na dostanie dobrej pracy bez doświadczenia czy dyplomu, jednak z latami się wypalamy, odbiegamy od wcześniejszych norm i jesteśmy co raz bardziej zwyczajni i przeciętni. Nabyta edukacja jest czymś co nie minie i nie zostanie nam odebrana. Na jej bazie możemy sprostać oczekiwaniom bez znaczenia na upływ czasu. Nie czujmy presje czasu, która odbiera nam młodość i zupełną świeżość umysłu. Nabytej wiedzy nie odbierze nam nic. I to dzięki niej i tylko z nią możemy osiągnąć wszystko czegokolwiek zapragniemy. Edukacja jest naszymi schodami do lepszego życia. Do spełnienia marzeń nie wystarczy siła i determinacja. Jest potrzebne jakieś podłoże, fundamenty, punkt zaczepienia. Gdy jaskiniowiec zobaczył drzew nie zrobił z niego od razu papieru. To co odróżnia nas od nich, to lata ćwiczeń i doświadczeń i godziny bez snu w pełnym skupieniu.

www.eduforum.pl

Wiedza i jej wykorzystanie

0

W dzisiejszym świecie sposobów na zwiększenie wiedzy jest bardzo dużo. Można powiedzieć, że żyjemy w świecie otaczającym nas wiedzą. Wystarczy tylko po nią siągnąć. Wiedzy w dzisiejszym świecie jest bardzo dużo, czy to w książkach czy też mediach elektronicznych. Umiejętne zniej korzystanie stanowi jednak problem dla wielu osób nawet ogromny. Zastsosować z powodzeniem wiedzę a praktyce jest niezwykle ciężko, bo przeważnie większość osób nie ma nwet takiej okazji. Kreatywne podejście mówi, że wówczas należy samemu sobie stworzyć taką sytuację. Łatwo się mówi, ale z wykonaniem nie jest już wcale tek prosto. Umiejętne zastosowanie wiedzy w praktyce wymaga od nas sporego zaangażowania i przełamania wielu schematów. Jednak od tego często zależy nasz sukces. Wiedza jest po części rybą i wędką. Bowiem wiedza umożliwia nam stworzenie czegoś w praktyce i podjęcie działań obliczonych na powodzenie. Jednak to jest ryba w tym sensie, że wiemy co mamy wykonać, ale nie wiemy jak czyli brak nam wędki – sposobu realizacji. Z drugiej strony wiedza powinna być wędką, ponieważn powinna określać nam wytyczne co do tego jakie działania wykonać. Cóż jest to sporna sytuacja wiedza może mieć wymiar bardziej praktyczny i teoretyczny. Część wiedzy jest wynikiem myślenia a tego nikt za nas nie zrobi. Nie ma dobrego sposobu na wykorzystanie wiedzy w sposób właściwy. Tego musimy nauczyć się sami, pewna specyfika sytuacji w jakiej się konkretnie znajdujemy może być swojego rodzaju drogowskazem jak należy zmodyfikować nasze podejście. Działanie uczy nas zaradności i pokazuje jak wiedza musi być dostosowywana do panujących warunków.

www.nowapolitologia.pl

Wilka z Wall Street

0

Czy ktoś z was oglądał „Wilka z Wall Street” ? Jest to idealny przykład dualizmu ukazanego w sferze kariery zawodowej. Na przykładzie głównego bohatera w postać której wcielił się sam wielki Di Caprio, możemy zobaczyć jaki wpływ kariera może mieć na nasze życie osobiste. Pojęcie Work-life-balance z angielskiego jasno sugeruje że w życiu powinniśmy szukać złotego środka. Wielu ludzi gdy zaczyna pracę w dużej korporacji, pracę maklera giełdowego bądź menagera jakieś firmy zaczyna dostrzegać jak liczba obowiązków z dnia na dzień się poszerza. Nie poszerzony zostaje natomiast czas jaki w życiu mamy do dyspozycji. Pojawiają się w tym momencie problemy i dylematy: ile czasu z życia prywatnego możemy poświęcić na pracę? Gdzie jest nasza bariera ? Wstajemy wcześniej, kładziemy się spać później, mamy mniej czasu na efektywny odpoczynek i dla naszych najbliższych. Takie życie prowadzi do przemęczenia i dużego niezadowolenia. Przez przemęczenie stajemy się coraz mniej efektywni w pracy, więc musimy pracować dłużej. I tak zamyka się błędne koło. Oczywiście, wymyśliliśmy coś takiego jak weekendy. Ale ile z nich korzysta, a ilu nie? Problem jest taki że w szkołach nauczyli nas funkcji trygonometrycznych i inwokacji Pana Tadeusza, a nie nauczyli nas jak w pracy zarządzać własnymi zadaniami, jak efektywnie odpoczywać i permanentnie udoskonalać własne narzędzia w celu optymalizacji swoich późniejszych wyników. Kolejnym „cieniem” kariery jest ciągła niepewność. Dla przełożonego w dużej mierze jesteś jedynie wynikiem finansowym. Jeżeli wynik zaczyna być ujemny (poprzez chociażby wcześniej wymienione przemęczenie), zostajesz zwolniony. Jak już zostało wspomniane, kariera jest dualistyczna, czyli posiada także ogromne plusy. Jesteś częścią czegoś dużego, co mocno podbudowuje Twoje ego, a i na pewno wyniki finansowe są współmierne do pochodnej włożonego czasu i umiejętności.

www.leaderprice.pl

Czy pomoc drogowa może z powodzeniem świadczyć usługi transportowe?

0

Może – a nawet musi. Obecna sytuacja na rynku pomocy drogowej nie jest do końca korzysta dla właściciela takiej firmy, jeśli pragnie on tylko zarabiać na takich usługach jak holowanie, dowóz paliwa, naprawy samochodów czy ogólnie pojęte usługi motoryzacyjne i wulkanizacyjne. Świadczenie transportu jest naturalną koleją rzeczy, jeśli pragnie się rozwijać swoją firmę. Dla przykładu: wysyłamy samochód pomocy drogowej do uszkodzonego pojazdu na drodze bądź takiego, który brał udział w wypadku. Z pewnością właściciel takiego samochodu będzie go chciał ściągnąć do siebie lub przetransportować w wybrane miejsce, a to my jako pomoc drogowa – czyli firma, która często jest pierwsza na miejscu wypadku lub innego zdarzenia – możemy jako pierwsi zaoferować mu transport, proponując jednocześnie zniżkę na albo usługę pomocy drogowej, albo przewiezienie jego samochodu. Często właściciel bądź firma będąca naszym kontrahentem zgodzi się na to, chcąc szybko załatwić sprawę, zamiast zajmować się jeszcze poszukiwaniem odpowiedniej firmy transportowej. Dodatkowo wchodzenie na rynek zarówno pomocy drogowej jak i transportu może znacznie poszerzyć naszą bazę klientów, jako że nierzadko ktoś potrzebuje tylko jednego albo drugiej z tych dwóch usług. Generalnie mając pomoc drogową nie powinniśmy mieć też problemów z uzyskaniem niezbędnych zaświadczeń i dokumentów potrzebnych do prowadzenia firmy transportowej, w tym zezwolenia na transport międzynarodowy.

www.getmoto.pl

Szokujące reklamy

0

Obecnie reklam jest tak wiele, iż nie na wszystkie zwracamy uwagę, jednak najbardziej zapadają w pamięć reklamy szokujące, które wzbudzają w nas emocje i to nie koniecznie te pozytywne. Celem tego typu działań jest zwrócenie uwagi na dany produkt, jak również często na akcje społeczną. Zazwyczaj zajmuje obszary tematycznie związane z seksem, pornografią, zaskoczeniem, obrzydliwościami, strachem i przemocą na granicy dobrego smaku. Główną rolą reklamy szokującej jest wzbudzenie skrajnych emocji, a tym samym nie pozostawienie odbiorcy obojętnym na reklamę. Reklama taka powoduje wzburzenie, przykuwa uwagę, szokuje. Tego typu reklama jest bardzo efektywna, gdyż zapada w pamięć. Często szokujące reklamy odwołują się do naszego poczucia humoru, nie wszystkie należy traktować poważnie. Głównie pod uwagę biorą tematy seksualne, religijne. Trzeba jednak pamiętać, iż odważna reklama może mieć odwrotny skutek i odstraszy klientów. Wywołanie skandalu to sposób na osiągnięcie rozgłosu, marka staje się znana i tym samym wzrasta jej popularność. Czasami wystarczy parę plakatów i reklama staje się już znana, a tym bardziej gdy w telewizji czy prasie będzie mowa o skandalicznych reklamach na pewno trafi do odbiorców. Reklama otacza nas dookoła często posiada niekonwencjonalne metody, skojarzeniami, ale na pewno zapadnie w pamięć. Najgorzej byłoby dla reklam, gdybyśmy pozostawali wobec nich obojętni, ponieważ jeśli reklama jest szokująca to będziemy ją pamiętać nawet jeśli wykracza poza granice moralności czy dobrego smaku.

www.autocacko.pl

Niestandardowe formy reklamy, czyli reklama polityczna

0

Jedną z mniej stosowanych (a przynajmniej nie do końca codzienne) form promocji jest reklama polityczna. Charakteryzuje się okresowym, intensywnym stosowaniem (w większości przypadków nasila się podczas wyborów różnego szczebla) i ma na celu zazwyczaj tylko dwie rzeczy: po pierwsze, przekonać potencjalnych wyborców do oddania swojego głosu w wyborach na daną partię, formację bądź polityka; a po drugie, często zdyskredytować obecne rządy/rządzących poprzez wygłoszenie krytycznych opinii lub wypunktowanie błędów, wpadek i niedotrzymanych obietnic ekipy rządzącej. Reklama polityczna często potrafi być bardzo agresywna i praktycznie przy okazji wszystkich wyborów mamy serię spraw sądowych, które w zgodzie z prawem wyborczym rozstrzygane są w tak zwanym trybie wyborczym, a więc w ciągu 24 godzin od złożenia przez jedną ze stron odpowiedniego wniosku. Czas wyborów to także gorący okres dla firm zajmujących się takimi usługami jak projektowanie stron WWW, pozycjonowanie stron czy też tworzenie spotów reklamowych i ogólnie materiałów reklamowych i promocyjnych, jako że wielu kandydatów i wiele obozów pragnie dotrzeć do jak największej liczny potencjalnych odbiorców. Zazwyczaj takie firmy mogą pochwalić się już pracami przy poprzednich tego typu zadaniach, oferując nam sprawdzone rozwiązania i kampanie reklamowe. Warto jednak czuwać nad procesem reklamowania wizerunku swojego bądź swojej formacji, ponieważ szybko możemy skończyć tłumacząc się w sądzie.

http://www.aircold.pl/

Czy wszystkie reklamy są dla dzieci i młodzieży poniżej 18roku życia?.

0

Dużo jest reklam w telewizji, które powinny być niedostępne dla dzieci i młodzieży poniżej 18roku życia. Ale jeśli występują one w ciągu dnia, co daje możliwość, iż właśnie taki widz, je obejrzy, to powinny mieć stosowne oświadczenie, że np. ten produkt, jest tylko dla osób 18+. jeśli chodzi o dzieci, to ich i tak interesują tylko reklamy zabawek i żeby reklamy były kolorowe, więc tutaj nie ma aż takiego zagrożenia, że dowiedzą się czegoś nieadekwatnego do ich wieku, ale to nie znaczy, że mamy nie pilnować tego, co nasze dzieci oglądają. Jeśli zaś chodzi o młodzież ,to już z tym może być gorzej. Bo już np. reklamy różnych alkoholi, papierosów i innych używek, lecą w ciągu dnia, i mimo zastrzeżenia, że są to środki dla osób pełnoletnich, młodzież i tak się już właśnie o nich dowiedziała, i na niektórych, może mieć to zły wpływ, bo wtedy będą chcieli sięgnąć właśnie po ten produkt, który jest tak fajnie reklamowany. Wtedy jest rola rodzica, by uświadomił swojemu prawie dorosłemu dziecku, że jeszcze zgodnie z naszym prawem, nie może ich używać, nawet jeśli na reklamie wygląda tak fajnie i bezpiecznie, bo skutki zażycia różnych takich środków, mogą mieć bardzo negatywny wpływ na jego zachowanie i cały organizm. Dlatego warto jest też porozmawiać z dziećmi, że nawet jak na reklamie wygląda coś fajnie i jest wszystko w porządku, to nie oznacza, to że one muszą od razu to mieć i próbować, że mogą z tym spokojnie poczekać, do czasu, aż same będą mogły decydować o sobie.

www.szumski.pl

Jak zrobić skuteczną reklamę, tak żeby dotarła do większości odbiorców?.

0

Żeby sprawić, by Twoja reklama była widoczna, i dotarła do większego grona odbiorców, umieść ją np. na głównej stronie przeglądarki, lub jakiejś strony często odwiedzanej, tak, aby każdy, kto wchodzi na daną stronę, mógł zobaczyć przy okazji też Twoją reklamę. Dodatkowo, by zwiększyć swój zasięg, możesz zrobić tak, aby Twoja reklama pojawiała się na poczcie w mailu, wtedy każdy, czy chciał, czy nie zobaczy wiadomość i albo się nią bardziej zainteresuje, albo nie, ale w każdym razie ją zobaczy. Możesz też również promować swoją reklamę z rozmachem i nagrać wideo, krótki film, który będzie oprócz suchego słowa pokazywał zawartość, Twojej reklamy. Musisz dobrać odpowiednią formę, na rozgłoszenie swojej reklamy, tak, aby w jak najkrótszym czasie, zdobyła jak największe grono odbiorców i potencjalnych zainteresowanych. Musisz też się zastanowić, czy chcesz, żeby Twoja reklama, była jednodniowa i pojawiła się na internecie tylko przez 12h, czy planujesz kampanię na dłuższy czas. Tutaj też Twoja decyzja, musi być uzależniona, od Twoich kosztów, bo im dłużej będziesz promował swoją reklamę, możesz mieć zwiększone koszty własne, ale tym samym, możesz też zyskać grono potencjalnych klientów dla swojej reklamy. Dlatego przed rozpoczęciem takiej akcji musisz wszystko dokładnie przemyśleć. Musisz też przeanalizować cały scenariusz swojej reklamy, co ma się tam wyświetlać, jak i jak to będzie odczytywane. Musisz zrobić taki przekaz, żeby był jak najbardziej odpowiedni i łatwy w zrozumieniu dla Twoich odbiorców.

intnet.pl

Reklamy w telewizji.

0

Teraz w telewizji jesteśmy atakowani ciągłymi reklamami. Nie można sobie obejrzeć spokojnie filmu, ani serialu, bo zaraz pojawiają się pół godzinne reklamy. Wtedy film godzinny przedłuża się do dwóch godzin tylko przez reklamy. W ciągu tych reklam, jeśli film w dodatku leci później, to możemy usnąć. Dlatego fajny film, oglądany w telewizji, może stracić swój urok, przez te reklamy. Rzadko, się również zdarza, by reklama, była ciekawa, i by przykuła naszą uwagę na tyle, byśmy chcieli ją oglądać, ale znów oglądając cały czas te same reklamy, to ciężko jest zwracać uwagę na to, co akurat leci w przerwie filmu. Dlatego dobrą rzeczą jest, by w czasie reklam mieć jakieś inne zajęcie, by nie usnąć, ani nie zanudzić się przez ten czas. Możesz sobie przez ten zrobić dużo innych rzeczy, które Ci uprzyjemnią czas czekania, lub po prostu będziesz miał zrobione coś, na co nie miałaś czasu. W czasie reklam, jeśli nie chcesz ich oglądać, to możesz też zrobić sobie kolację/ śniadanie, czy obiad, w zależności od tego, w jakiej porze film oglądasz. Niestety, niezależnie od pory w jakiej oglądasz film, reklamy są wyświetlane cały czas i czasowo też się nic nie zmienia, także od reklam nie uchroni Cię późna pora. Także decydując się na jakiś fajny film do oglądania w telewizji, musisz mieć cierpliwość, i świadomość, że będziesz oglądał dwa razy dłużej niż normalnie np. z płyty, czy na komputerze. A jeśli nie masz żadnej innej opcji na przeczekanie reklam, to musisz je oglądać, a może jednak coś będzie ciekawego i nie będziesz tego żałował, że tak zrobiłeś.

www.4core.pl

ZOBACZ TEŻ